Potraviny

Chlorella jako zelená superpotravina

31. ledna 2014 v 10:38 | El.Michelle

Zázračné goji aneb kustovnice čínská

6. ledna 2014 v 17:29 | El.Michelle

Goji [godži] neboli kustovnice čínská je zázračné ovoce nabité živinami. Stimuluje přirozenou imunitu a harmonizuje pH prostředí organismu. Goji je klenoten čínské medicíny. Je to velmi silný a účinný antioxidant, který zpomaluje stárnutí a zvyšuje odolnost vůči nemocem a rakovině. Je zdrojem vitality, zdraví a dlouhověkosti.

Obsah plodů kustovnice čínské
Z nutričního hlediska je goji pravděpodobně nejhodnotnějším ovocem na planetě. Obsahují osmnáct druhů aminokyselin včetně všech osmi nejdůležitějších. Dále obsahuje až 22 stopových prvků (především zinek, železo, měď, vápník, selen, fosfor, germanium). Goji je nejbohatším zdrojem karotenoidů, které mají schopnost vychytávat volné kyslíkové radikály, posilují imunitu, ženské i mužské reprodukční orgány, srdce, cévy i oči. Má až 500x více vitamínu C než pomeranče a také má hepatoprotektivní účinky, což znamená, že ochraňuje játra a pomáhá obnovit poškozené jaterní buňky. Kromě vitamínu C obsahuje také vitamín B1, B2, B6 a E.

Dobrá nálada od Sonnentor (bylinný čaj & směs květů a koření)

23. prosince 2013 v 12:45 | El.Michelle

Pořád chodím do zdravé výživy a pořád si něco odnáším. Dobrá nálada směs květů a koření mě zaujala nejen kvůli názvu, ale také svým složením. Kdo by odolal tolika bylinkám... A když už jsem měla v košíku jednu Dobrou náladu, tak jsem nemohla odolat také čaji, i když už jich doma mám plno.

Červená řepa v akci!

13. prosince 2013 v 19:41 | El.Michelle
Krásný večer přeji. Pečete cukroví? Máte už nakoupené dárky? Pochlubte se. ☺ Já dnes byla nakupovat. Původně jsem měla jít na nákup do knihkupectví, ale nakonec jsem nakupovala hlavně ve zdravé výživě, ale skoro všechny úlovky si nechávám pod stromeček. Dost keců, pojďme na článek! ☺


Červená řepa je známá hlavně svou chutí po hlíně. Ale co takhle se o ní dozvědět něco více? Ano, ne každému hned zachutná, ale pokud se zajímáte o zdraví a chcete si ho co nejvíce udržet, určitě byste měli červenou řepu jíst (nebo pít). Pokud ji spojíte s nějakou svou oblíbenou chutí, věřím, že takové zlo to nebude.

Jak už víte, červená řepa je velmi zdravá potravina. Pochází ze Středohoří a byla pěstována již za dob starých Římanů, kteří jedli převážně její listy a kořen používali ke zdravotním účelům.

Smoothies

13. listopadu 2013 v 15:37 | El.Michelle

Není snad nikdo, kdo by neznal smoothie. A kdo nezná, vysvětlím. Je to vlastně takové husté, šťavnaté a extra zdravé pití, které obsahuje hlavně ovoce. Můžete si do něj dát i zeleninu. Výroba je jednoduchá. Prostě hodíte jakékoliv ovoce do mixéru a je to hotovo. Pokud má někdo rád zelenou barvu, může si tam dát i špenátové listy a ono se to krásně zabarví. Já to zkoušela i s rukolou a je to také dobré.

Hodně lidí si bez smoothie nedokážou představit snídani. Je to určitě skvělá a lahodná snídaně plná vitamínů. A můžete si tam dát i ovesné vločky, semínka, oříškové máslo... všechno!

Hledáte elixír mládí? Zkuste mochyni!

23. října 2013 v 17:06 | El.Michelle
Mochyně nepatří mezi ty známé ovoce, což je divné, protože je tak plná vitamínů, že by o ní měl vědět celý svět! Často se přezdívá elixírem mládí, protože její užívání je prospěšné pro celé naše tělo a má blahodární účinky.

Mochyně peruánská pochází z Peru. Pěstuje se hlavně v tropických a subtropických oblastech, ale i u nás se dá snadno vypěstovat. Známí ji mají ve skleníku a krásně jim roste. Vždy mi říkají, ať si natrhám a já vždy běžím do skleníku s úsměvem. Také je zvláštní zajímavost, že mochyně roste pouze v noci.

Její chuť je taková sladkokyselá. Po rozkousnutí cítím, jak mi proudí v puse vitamíny.

Mochyně se pyšní svým vysokým obsahem vitamínu C. Také má velký obsah vitamínu A, vitamínů B, minerálních látek (draslík, fosfor, vápník) a je výborným zdrojem rutinu, který pomáhá při žilních potížích.

Díky svým obsahem působí antioxidačně, ochraňuje buňky před stárnutím a působí stimulačně na imunitní systém. Také je výbornou obranou proti virům a bakteriím. Má dezinfekční účinek na trávicí trakt a močový systém.


Znáte mochyni? Jedli jste ji někdy? Jíte ji pravidělně?

Jídelníček 19.10.2013

20. října 2013 v 9:57 | El.Michelle


Ovesná kaše tropic and autumn. Měla jsem chuť na kokosovo-banánovou kaši, ale zároveň doma je hodně jablek a i vlašské ořechy hodně přibyly, takže z toho vzniklo tohle. Posypané ještě plátky mandlí.


Oběd, oběd, oběd. Těstoviny s cuketovým pestem a salát z rukoly a rajčat.

Skvělé jáhly + recept na jáhlovou kaši

15. září 2013 v 11:51 | El.Michelle
Ahoj, ahoj :) Dnes pro Vás mám článek o jáhlech, které jsem si nedávno koupila a také ochutnala. Už jsem si z nich udělala dvakrát kaši, která mě pořádně zasytila. Jáhlová kaše je dobrá a velmi výživná. Pokud bych ji ale měla srovnat s ovesnou kaší, tak ovesná kaše mi chutná více. Na tom ale nezáleží, protože si jáhlovou kaši budu dělat tak i tak. Pokud Vás zatím jáhly nezaujaly, tak doufám, že po tomhle článku změníte názor.
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jáhly jsou loupané obilky z prosa setého, který pochází z Číny. U nás se pěstuje
v teplých a suchých oblastech. Jáhly byly u nás dříve velmi oblíbené, ale postupně byly vytlačeny konzumací brambor a obilnin, ze kterých jde upéct chléb a jiné pečivo. V posledních letech ale zájem o jáhly opět narůstá.

Jsou velmi vhodné pro děti, studenty, sportovce, těžce pracující a rekonvalescenty. Také jsou ideální potravou při chudokrevnosti, vyčerpanosti, po nemocech a úrazech. Zlepšují imunitu a látkovou přeměnu. Pomáhájí také v léčbě depresí a únavy. Působí příznivě na plíce a zuby, podporují růst vlasů, zamezují jejich vypadávání a také lámání nehtů. Zpevňují kosti.

Jsou bohatým zdrojem sacharidů (70-73%), bílkovin (10-13%) a tuků. Pro zdraví příznivý je vyšší podíl nenasycených mastných kyselin (zejména nezbytné kyseliny linolové) a v menší míře jsou zastoupeny nasycené mastné kyseliny.

Jsou také bohaté na vitamíny, hlavně na vitamín A a vitamíny skupiny B. Také obsahují draslík, fosfor, hořčík, vápník, železo a další. Jsou bezlepkové.

RECEPT na menší porci (která ale pořádně zasytí):
1/3 hrnku jáhel
1 hrnek mléka (vody nebo namíchat)

Jáhly nejdříve minimálně 3x spaříme, abychom odstranili nahořklou chuť.
Dáme do hrnce a zalijeme mlékem. Vaříme, vaříme, vaříme, dokud z toho nebude kaše.



Jáhlová kašička s malinami a plátky mandlí.


A tady s jablíčkem, vlašskými ořechy, lněnými semínky a medem.

Mějte se krásně :)

S čím si dát chleba?

27. srpna 2013 v 19:44 | El.Michelle
Chleba? Ten jedině s máslem. Omyl. Na chleba si toho můžete dát hodně, což určitě u hodně z Vás není novinka. Ale co takhle s banánem? To je teprve ta pravá pochoutka. Nejraději mám kombinaci chleba s tvarohem a banánem. A ještě lepší to je s borůvkami.


Tohle je přesně ta moje oblíbená kombinace (teda, bez borůvek). Chleba s tvarohem, banánem a vlašské ořechy.


Dále tu máme chleba s medem (tvaroh doma nebyl, ajaj), banánem a borůvky. A vedle v mističkách borůvky a ostružiny.


A na závěr tady máme slanou verzi. První je s lučinou a špenátem. Druhý se sýrem a rajčátkem.

Chia semínka a jejich kouzlo

3. července 2013 v 15:40 | El.Michelle

Poslední dobou začínají být velmi populární semínka chia ("čia"), o kterých se říká, že jsou pokrm běžců.

Znáte tyto semínka, nebo o nich čtete teď poprvé?
Ať je to cokoliv, v dnešním článku vás s němi seznámím.

 
 

Reklama